Każdego dnia ludzie generują tony śmieci, a tylko część z nich poddawana jest recyclingowi.
„Gospodarka cyrkularna, nazywana też gospodarką o obiegu zamkniętym, ma na celu stworzenie systemu, w którym w jak największym stopniu unika się odpadów, a te które powstają wykorzystuje się ponownie do wytwarzania nowych produktów.”
Na lekcjach geografii oraz godzinie wychowawczej w klasie 8C przeprowadzona została prelekcja na temat gospodarki cyrkularnej, podczas której uczniowie poznali model gospodarki,
w którym produkty i usługi są przedmiotem obrotu w zamkniętych pętlach lub cyklach.
Uczniowie uświadomili sobie, że jest ona ratunkiem dla Ziemi przed tonami śmieci. Zrozumieli, że gospodarka cyrkularna jest kluczowa dla ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju. Dzięki niej produkty i surowce, zamiast trafiać na wysypiska, są wykorzystywane wielokrotnie.
W ramach propagowania idei gospodarki cyrkularnej zostały przygotowane przez uczniów plakaty oraz gazetka ścienna.
Po zajęciach wprowadzających w tematykę, uczniowie klasy 8C wcielili się w rolę „nauczycieli” i edukowali swoich młodszych kolegów i koleżanki z klasy 2 i 3 szkoły podstawowej.
Zajęcia miały charakter warsztatów, podczas których wyświetlili przygotowane przez siebie prezentacje multimedialne, zorganizowali, quizy i krzyżówki, które mają na celu zwiększyć świadomość ekologiczną.
Na zakończenie zajęć uczestnicy warsztatów wykonali kolorowanki tematyczne.
Izabela Śmiałek
nauczyciel geografii