Jesteś tutaj:

Główna treść strony

Wycieczka w Góry Świętokrzyskie klasa 5a i 5d

Dnia 2 października 2019 roku uczniowie klas 5a i 5d udali spod opieką p. K. Ćwiek, p. N. Jurdziak i p. B. Wasielewskiej wybrali się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pierwszym punktem wycieczki była wizyta w Muzeum Minerałów i Skamieniałości w Świętej Katarzynie. Można tu zobaczyć rzadkie i szlachetne szafiry, rubiny i inne podobne wspaniałości. Uczestniczyliśmy w lekcji geologicznej oraz w pokazie szlifowania kamieni szlachetnych i ozdobnych. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Zamku w Chęcinach. O historii zamku i miasta bardzo ciekawie opowiedział nam przewodnik. Na zamku obejrzeliśmy pokaz tańca, poznaliśmy różne rodzaje uzbrojenia oraz mogliśmy przymierzyć hełm z XV wieku. Byliśmy świadkami wystrzału ze starodawnej broni palnej, sami również mogliśmy spróbować własnych sił w strzelaniu z łuku. Zwiedziliśmy skarbiec oraz weszliśmy na wieżę, z której podziwialiśmy panoramę Gór Świętokrzyskich. Następnie zwiedziliśmy Jaskinię Raj – jedną z najbardziej znanych atrakcji turystycznych Gór Świętokrzyskich i jedną z najpiękniejszych jaskiń krasowych w Polsce. Po trasie turystycznej oprowadzała nas pani przewodniczka, opowiadając o historii jaskini. Jaskinia urzekła nas bogactwem i różnorodnością form naciekowych, często o oryginalnych kształtach, w których każdy z nas widział coś innego. Z wycieczki przywieźliśmy wiele miłych wspomnień i dużo zdjęć.